Katalys - orange-figure-13

Vrijwilligers Merselo openen eigen Groene Beweegtuin

De Kern met Pit-projecten van 2026 draaien op volle toeren. Een mooi bewijs daarvan: afgelopen zaterdag 9 mei opende in Merselo de nieuwe Groene Beweegtuin op sportpark De Vloet: een plek waar jong en oud samen kunnen bewegen, ontspannen en elkaar ontmoeten.

De opening werd verricht door gouverneur Emile Roemer en burgemeester Michiel Uitdehaag. Gouverneur Roemer sprak zijn waardering uit voor de grote inzet van de vrijwilligers en de sterke samenwerking binnen de Merselose gemeenschap. Hij benadrukte het belang van initiatieven die bijdragen aan gezondheid, saamhorigheid en leefbaarheid in de dorpen van Limburg. De echte hoofdrolspelers zijn dan ook de vrijwilligers en verenigingen uit het dorp zelf. Zij realiseerden samen een laagdrempelige beweegplek in een groene omgeving, midden in hun eigen gemeenschap.

Al langere tijd (bijna 10 jaar) staan vrijwillig adviseurs van Katalys de initiatiefnemers in Merselo bij waar nodig. Vanaf het opzetten van de multifunctionele accommodatie voor het dorp, waar ook de schoolin moest komen, zijn adviseurs van Katalys team Limburg betrokken bij de plannen voor verbouw en nieuwbouw.

De Beweegtuin is één van de projecten die dit jaar meedoen aan Kern met Pit. En bij al die projecten is het energie en saamhorigheid wat de klok slaat. We volgen ze met veel plezier, wordt dus vervolgd!

Dit item is gepubliceerd op 11 mei 2026.