Bij het verduurzamen van je pand komt veel kijken. Om besturen van ontmoetingsplekken te helpen organiseren we in juni en juli 4 webinars om je op weg te helpen. Meld je aan voor de webinars van jouw keuze. Je kunt er 1 kiezen, maar je bent ook bij alle 4 welkom.
Op verzoek van ontmoetingsplekken
Tijdens de startbijeenkomst in april vroegen we bij welke onderwerpen jullie hulp kunnen gebruiken. De webinars die we nu organiseren gaan over de meest gegeven antwoorden. Laat je telkens in 1.5 uur bijpraten en ga daarna direct zelf aan de slag.
Welke webinar past bij jouw ontmoetingsplek?
1. Dinsdag 13 juni om 19.30 uur– Plan van Aanpak
In het eerste webinar gaan we dieper in op hoe je een nu een goed projectplan schrijft om je dorps- of buurthuis te verduurzamen. Wat moet er allemaal in staan? Wat is een logische opbouw van de hoofdstukken? Hoe zorg je voor goede koppeling tussen inhoud en financiën? Kan je hier hulp bij gebruiken? Meld je dan aan.
2. Donderdag 15 juni om 16.30 uur – WarmteBoost Werkboek verduurzaming ontmoetingsplek
Het gebouw verduurzamen én de energiekosten omlaag brengen. Dat klinkt mooi, maar waar moet je beginnen? Ingenieursbureau Arcadis heeft vier werkboekjes gemaakt die je stap-voor-stap meenemen door het proces van verduurzaming. Welke volgorde van investeringen zijn handig? Waar moet je op letten bij offertes van aannemers en specialisten? In dit webinar neemt een specialist van Arcadis je mee door de werkboekjes en geeft een toelichting op het gebruik hiervan. Na afloop van het webinar is het werkboek ook te downloaden via www.warmteboost.nl.
3. Dinsdag 27 juni om 19.30 uur – Financiën / fondsenwerving
Als je een goed projectplan hebt met een goede begroting is het ook noodzakelijk om je begroting rond te krijgen. Waar en hoe kan je het beste subsidies aanvragen? Welke mogelijkheden liggen er buiten WarmteBoost, denk aan andere fondsen maar ook aan provincies/gemeentes? In dit webinar nemen we je mee langs de mogelijkheden.
4. Dinsdag 4 juli om 19.30 uur – Projectmanagement
Als je een goed projectplan hebt en de financiën zijn geregeld dan kan je aan de slag. Als we een ding zeker weten van projecten, is dat ze bijna nooit precies lopen zoals je van te voren bedenkt. Misschien komen er zaken naar boven waar je in het begin geen rekening mee hebt gehouden of vallen er dingen toch tegen. Hoe maak je een realistische planning? Hoe ga je om met onverwachte dingen? Welke afspraken kan je maken met aannemers/uitvoerders? Daar gaan we het in dit webinar over hebben.Denk je erover na om zinvol vrijwilligerswerk te doen? Lees dan eens wat jouw rol als adviseur bij KNHM foundation zou kunnen zijn.
Dit item is gepubliceerd op 7 juni 2023.